• Ma - Vr: 09:00 - 17:00 | Za: 10:00 - 14:00
  • Dobbe 15, 9001 XN Grou
  • +31 (0)6-23468122
  • Ma - Vr: 09:00 - 17:00 | Za: 10:00 - 14:00
  • Dobbe 15, 9001 XN Grou
  • +31 (0)6-23468122

Caravelle 237 LS 2006

Caravelle 237 LS 2006

Caravelle 237 LS Bowrider met een Mercuiser 5.0 MPI V8 motor en monster tower!

De boot beschikt over de volgende opties/acessoires:

  • Riant zwemplateau met geintegreerde zwemtrap/opbergluik/sleepring
  • Zonnedek
  • Iglo koelbox in opberluik
  • 2 x accu
  • Kuiptafel
  • Bekerhouder 12x
  • Vers water + wasbak
  • Ski luik
  • Radio met bluetooth + 4 speakers
  • Monster wakeboard tower inclusief 2 x Kicker speakers
  • Uitneembare tapijten
  • Opbergruimte onder banken
  • RVS beslag
  • Afdekzeil

Dashboard voorzien van:

  • Snelheidsmeter
  • Toerenteller
  • Trimmeter
  • Tankmeter
  • Voltmeter
  • Oliedrukmeter
  • Garmin Echomap Chirp 72dv

 

Recent voorzien van nieuwe antifouling en de romp is professioneel gepolijst en in de wax gezet.

 

 

De Caravelle 237LS Bowrider (LS staat voor Luxury Series) is ontworpen om het gat te vullen tussen Caravelle’s grotere 242LS Bowrider en kleinere 207LS Bowrider. Hoewel deze boot is gemaakt om Caravelle’s lijn van luxe bowriders af te ronden, liet het bedrijf de kans niet voorbijgaan om dingen beter te doen door nieuwe ontwerpelementen en functies op te nemen in de bouw van de 237LS. Deze boot tilt het idee van “nieuw en verbeterd” naar een geheel nieuw niveau.

Caravelle begon met de 207LS en verlengde de romp om de 237LS op de gewenste grootte te krijgen, in dit geval 23 voet, 5 inch. Daarbij voegden de ontwerpers een geïntegreerd zwemplatform toe, wat naar onze mening een van de slimste zetten is die ze hadden kunnen doen. Ontwerpers hebben ook de schouder naar de boeg verbreed, zodat de knikken iets verder naar buiten komen om het vaartuig stabieler te maken, waardoor rollen in krappe bochten tot een minimum wordt beperkt. Dit alles, samen met Caravelle’s XPV-rompontwerp, zorgt voor een solide romp die solide prestaties levert.

Een ding dat je zult horen in gesprekken over Caravelle-boten, is dat er geen hout wordt gebruikt bij de constructie. Hout is een populair constructiemateriaal bij de meeste bootfabrikanten omdat het sterk, licht van gewicht en relatief goedkoop is. Het enige grote nadeel van hout is de neiging om te rotten als het wordt blootgesteld aan water.

Caravelle gebruikt een synthetisch honingraatmateriaal genaamd Nida-Core om zijn rompen en dekken te versterken (Nida-Core wordt gebruikt bij de constructie van auto’s, surfplanken en zelfs satellietschotels). Het is waarschijnlijk veilig om aan te nemen dat Nida-Core meer kost dan hout.

Hoewel veel bouwers met succes hout gebruiken bij de constructie van hun boten, vooral als het volledig is ingekapseld in glasvezel en hars, is er nog steeds een zekere waarde verbonden aan het zeggen dat een boot zonder hout is gemaakt , zelfs als dit de kosten een beetje opdrijft.

Binnenin de 237LS leerden we al snel waar Caravelle voor gaat in termen van meer bewegingsruimte. De 237LS heeft een van de mooiste cockpits die we in een boot van dit formaat hebben gezien. Een diepe doorloopspiegel maakt het betreden van achteren een fluitje van een cent, en een brede doorgang in het midden van de cockpit zorgt ervoor dat je niet tegen de rest van je bemanning aanbotst.

Er is een grote L-vormige bank langs de spiegel en bakboordzijde van de kuip. Achterin het verfrissingscentrum aan stuurboord (gootsteen en water onder druk), direct achter de kuipstoel van de bestuurder, is een kleine enkele stoel ingebouwd. Zowel de bestuurders- als de passagierskuipstoelen zijn voorzien van schokabsorberende vering en opklapbare steunen die je ogen echt omhoog en over de voorruit brengen. Er is nog een kleine console achter de kuipstoel van de passagier – deze herbergt een prullenbak. Beide consoles hebben twee roestvrijstalen bekerhouders en grote roestvrijstalen handgrepen.

Terug op de achtersteven is het geïntegreerde zwemplatform, een van de grootste die we op een vaartuig van deze omvang hebben gezien. Aan stuurboord bevindt zich een opklapbare telescopische instapladder en aan bakboord is er een diepe berging met een afvoer, waardoor deze bruikbaar is als koelbox. Als je meer koelcapaciteit nodig hebt, is er speciale ruimte voor een kleine handbagagekoeler in een compartiment in het dek van de walk-through.

Watersportliefhebbers zullen worden gestookt op alle kamers van de swim-platformaanbiedingen voor het vastbinden van wakeboards en ski’s, om nog maar te zwijgen van de roestvrijstalen sleepring voor ski’s. Als het tijd is om een cruise te maken, is er voldoende ruimte voor al je watersportspullen in een skilocker in de zool (met een uitgebreide rubberen mat om je speelgoed en de binnenkant van de locker te beschermen).

 

 

Al onze advertenties zijn met de grootste zorg opgesteld. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat een advertentie niet volledig is of een fout bevat. Derhalve zijn alle advertenties onder voorbehoud van druk-, type- en spelfouten.

Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Perez Boten

Dobbe 15
9001XN Grou
E-mailadres: info@perezboten.nl
Tel: 06-23468122

Caravelle 237 LS Bowrider

Deze boot bezichtigen of een proefvaart inplannen? Bel ons vandaag! Uw vaarplezier begint hier!

Motor(en)
Bouwjaar 2006
Type motor Binnenboordmotor
Brandstof Benzine
Positie Centrum kuip
Vermogen 260 PK
Afmetingen
Lengte 23,5 ft
Breedte 259
Diepgang 80cm
Gewicht 1900kg

Geen video's aanwezig

CONTACT MET VERKOPER

    Dobbe 15, 9001XN

    • Grou
    • +31 (0)6 - 23 46 81 22
    • Ma – Vr: 9:00 – 17:00 Zaterdag: 10:00 – 14:00 Zondag: Gesloten